10: wat is er nou terecht gekomen van mijn goede voornemens

Als het goed is weet je ze nog wel. Mijn goede voornemens die is 5 januari online heb gezet. We zijn nu zes maand verder. Wat heb ik er mee gedaan? Ik kan je eerlijk vertellen dat er niet zo heel veel van terecht is gekomen. Maar laten we ze eens stuk voor stuk gaan bekijken.

HALVERWEGE 2015

♥ Gezonder eten

Ik voel me hartstikke ongezond als ik chocolade eet. Dit is ook minder geworden. Maar ik heb net voordat ik begon met schrijven wel een halve zak bolognese chips naar binnen gewerkt. Moet ik eerlijk toegeven. Ik hou er nog steeds van hoor, chocolade. Verder ben ik nog steeds vegetariër en wil ik nog steeds door naar veganistisch. Ik denk dat dit best te doen valt. Veganistische pannenkoeken word wel erg wennen. Maar de hoeveelheid fruit die ik dan binnen krijg lijkt me erg  openbarend. (We hebben nu thuis volgens mij niet eens een fruitmand..) Deze gaat tot op heden niet zo als gepland.

♥ Fit worden

Ik ben één keer naar de sportschool geweest, en twee keer wezen hardlopen! Misschien drie. Maar dan word het gelijk wel heel positief. De eerste keer dat ik ging hardlopen was in de stromende regen. Ik was zeiknat voordat ik de straat uit was. Daar verdien ik toch wel wat puntjes voor?

Ik loop nog steeds de 4mijl. En die wil ik nog steeds lopen in zo-dicht-mogelijk-bij-de-dertig-minuten. Dan moet ik flink aan de bak. Misschien wil ik ook wel meedoen aan iets van de color run. Dat lijkt me leuk. En verdere dingen vind ik ook wel gezellig. Ik weet niet of ik zou mogen zeggen dat dit goed gaat. Maar het gaat beter dan dat wat ik met mijn luiheid de afgelopen zeventien jaar heb bereikt.

♥ Sparen

Sshhhhhh, daar praten we niet over.

Hint: hij is minder vol dan een half jaar geleden

Hint: hij is minder vol dan een half jaar geleden.

♥ Meer bloggen

We weten allemaal hoe dat is gegaan. Maar ik beloof dat ik vanaf nu vaker zou posten. En wel leuke dingen natuurlijk. Alleen maar leuke dingen. Ik heb zoveel ideeën. Maar meestal als ik er dan een blogpost van wil maken duurt het zo enorm lang dat het onderwerp niet meer relevant is en ik uiteindelijk de blogpost verwijder. Best jammer. Als ik nou gewoon een keer had doorgezet dan had het me gewoon allemaal kunnen lukken.

Maar daar komt verandering in! is de bedoeling! Dat moeten we nog zien natuurlijk. Maar dit gaat heulemaal goed komen, Echt waar. Hoop ik.

♥ Meer bezig zijn met mijn haar

Het zit nog steeds in dezelfde saaie knoet. Het spijt me. Ik wil het los gaan dragen. Als ik mijn was routine een beetje op orde heb. en mijn borstels op een vaste plek heb liggen. (Wat verhuizen allemaal wel niet met je doet.) Ook wil ik een echte fijne shampoo vinden. Die heb ik nu dus niet, heel jammer. En vlechten. Vooral vlechten. Zomaar tussendoor een vlechtje. Dat lijkt me zo leuk om te hebben! Maar ik moet het eerst maar een leren.

Jahoor. ik vind dit allemaal leuk. Vlechten en knoetjes en los. Prachtig. En 'head-wraps' vind ik blijkbaar ook leuk

Jahoor. ik vind dit allemaal leuk. Vlechten en knoetjes en los. Prachtig. En ‘head-wraps’  vind ik blijkbaar ook leuk.

♥ Geordend/opgeruimd worden

Ik moet toegeven dat ik moeilijk veel opruim. En dat ik bijna elke week wel mijn kast overhoop haal, vooral omdat ik niet heel erg te spreken ben over mijn kleren op het moment. Máár dat maakt niet uit! Het veranderd langzaam wel. Ik heb ergens een agenda. Volgens mij. Het overzicht zit er echt nog niet in. Dat komt wel. Misschien niet nu, of niet binnen de komende jaren. Maar uiteindelijk.

♥ Meer tekenen

Hier heb ik ook totaal geen erg in gehad dat er nog niets van gekomen is. Dat zal vast een reden hebben. Ik doe genoeg. En als ik dan thuis ben ben ik bekaf (wat volgens mij niet helemaal normaal is). Meer tekenen komt wel. Ik begin nu wel door te krijgen dat goede voornemens echt niet werken. Als ik er de motivatie voor heb dan lukt het wel. Gewoon nu niet.

♥ Cursussen volgen

Cursussen zijn duur! Als iemand een gratis cursus potten bakken aan bied dan hoor ik dat graag! Of schilderen, of pokeren, of koken, of iets. Ik wil een cursusje dit en een cursusje dat. Ik wil het nog wel gaan doen, echt waar. Hè bah, ik word hier alleen maar depressief van. Er lukken zo weinig dingen. En ik had juist het gevoel dat het zo goed ging..

♥ Reizen

Berlijn gaat niet meer door, beide keren niet. Te duur/te weinig mensen. Ik ga dit jaar niet naar Barcelona. Niet als ik zo weinig geld blijf hebben! Ik moet de loterij winnen. Maar ik ga wel wat seizoens-treinkaartjes kopen. Leuk! Dat kan je voor 33 euro drie dagen in één seizoen met de trein het land door. Ik ga naar het strand, shoppen in Amsterdam, naar het strand, naar de Efteling, naar het strand, oh en naar het strand.

Allemaal foto's waarvan ik wou dat ik ze kon maken deze zomer. Maar zo blauw is het zeewater in Nederland nou eenmaal niet. Of zo wit het strand wat dat betreft.

Allemaal foto’s waarvan ik wou dat ik ze kon maken deze zomer. Maar zo blauw is het zeewater in Nederland nou eenmaal niet. Of zo wit het strand wat dat betreft.

♥ Mezelluf

Het gaat best goed met mezelf. Ik denk dat ik veel veranderd ben in het laatste half jaar. Op een goede manier. Ik ben denk ik veel meer over mezelf te weten gekomen. Wat ik leuk vind enzovoorts. Tja best trots eigenlijk. Haha. Ik voel me zo veel gelukkiger.  Ik weet niet eens waar het door komt. Maar om terug te komen op de post van bijna een half jaar geleden: Ik gooi mijn mening er minder snel uit, ik denk zo veel ik kan aan anderen en ik zie problemen vééééél sneller aankomen en ga ze dan minder flierefuitend in.

Ik vind dat het ondanks alles echt fantastisck met me gaat, en daar gaat het om. Toch? Zal ik hier op 31 december weer op terug komen? Misschien is alles dan wel weer heel anders. Lijkt me leuk om eens te proberen. Misschien blog ik nog wel meer dan? leuk.

eindplaatje

Dit bericht werd geplaatst in 10, persoonlijk en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

