10: Goede voornemens

Het is weer zover! Het nieuwe jaar is aangebroken! 2015! (feesthoedjes, vuurwerk en glitter!) Nu hoor ik van iedereen om mij heen dat goede voornemens nooit uitkomen, dat je je er beter maar niet mee bezig kan houden. Maar gelukkig heb is via via een artikel gevonden waardoor het me beter zou moeten lukken. Ik ben positief genoeg ingesteld om het toch te proberen. Dus bij deze laat ik jullie nu mijn tien goede voornemens van 2015 zien.

2015plaatje2

♥ Gezonder eten

Ik gok dat aan het begin van het jaar iedereen dit wel in z’n hoofd heeft. Maar dan moet je eerst brak in bed liggen van oudjaarsnacht. Op nieuwjaarsdag naar familie, lekker eten. Eindelijk op 4 januari als je een tosti naar binnen hebt gewerkt begint het dan toch te dalen, “ohja, gezond eten….” Een jammere start. Maar aangezien ik al vegetariër ben, wil ik dit jaar meer richting veganistisch gaan eten. En misschien moet er toch eens iets veranderen aan de enorme hoeveelheid chocolade die ik verorber. Goed punt dit.

♥ Fit worden

Nog zo een die iedereen wel op het lijstje heeft staan. Maar ik kan hooguit twee push-ups, heb een buikje wat blijkbaar alleen ik zie (als ik er naar vraag ten minste) en die ‘lovehandles’ beginnen me nou ook wel te irriteren. Daarnaast heb ik al tijden het plan om aan yoga te beginnen, en hardlopen. Ik heb afgelopen jaar (in 2014 dus) de 4mijl van Groningen in 45 min. en 46 seconden uitgelopen. Dat mag wel een hoop sneller. Ik kan me nog herinneren dat iemand uit mijn klas iets zei in de trend van: “ik heb geen telefoonabonnement, ik heb een fitnessabonnement ” wat erg choquerend was voor iemand die nooit buiten komt en nog steeds over haar duizend MB per maand heen gaat.

♥ Sparen

Word het al saai? Ik ben best een standaard persoon. Een standaard persoon zonder geld. Ik bezit al langer dan een jaar een spaar rekening. En er staat nog niets op. Ik heb al wel een spaarpot, met een slot erop. Ik kan niet bij het geld. daarvoor moet ik naar de bank. dit is tot nu toe de enige effectieve manier van sparen voor mij geweest.

spaarpot

♥ Meer bloggen

Daar ga je al. Het was mijn bedoeling dat deze post 1 januari op mijn blog zou staan. Ik heb denk ik wel 26 miljoen verschillende ideeën voor op de blog. Maar a) ik ben lui, en b) ik durf niet. Twee flutredenen. Ik was zo enthousiast toen ik hoorde dat ik voor mijn opleiding een blog moest beginnen. Dat wil toch iedereen?!  Maar nu gaat het eindelijk een beetje van de grond komen! hoop ik!

♥ Meer bezig zijn met mijn haar

We zijn er! de ietwat apartere goede voornemens. Mijn haar was een tijd in alle kleuren van de regenboog te bewonderen. ik heb het aan één kant opgeschoren gehad. En zelfs helemaal kort. Maar nu heb ik alweer een paar jaar mijn haar in dezelfde saaie blonde knot zitten en daar moet wat aan gebeuren. Maak je geen zorgen. Ik wil geen extreme dingen meer zoals paars en kaal. Ik wil mijn gewone blonde krulachtige haar, maar dan in een vlecht? of los? of misschien zelfs met een ‘flowercrown’?  Ik kan helemaal niet vlechten.

♥ Geordend/opgeruimd worden

Een agenda, vaker opruimen, dingen die ik niet gebruik wegdoen, een planning voor school, er moet vanalles gebeuren, mijn leven is best een chaos. Ik ga een hoop kleren verkopen. Ik wil een minimalistischer leven leiden dan ik heb. Ik wil altijd weten wat ik voor school af moet hebben en wanneer. Ik wil meer overzicht. Ik heb gelukkig al wat gelezen, en dus gevonden wat me daarbij kan helpen. Maar nu moet ik er nog aan wennen.

♥ Meer tekenen

Ik wil zo graag meer tekenen. Ik ben er al wel redelijk in maar ik heb nog nooit echt serieus geprobeerd. Ik heb ‘het enige echte kleurboek voor volwassenen’ al in de pocket, met al wel één ingekleurd plaatje. Daarnaast heb ik schetsboeken in overvloed, met vrij weinig getekend. Beter worden is het plan.

♥ Cursussen volgen

Ik wil leren potten bakken, schilderen met olie- en waterverf. Ik wil leren tekenen (beter, veel beter), timmeren, nagels lakken, koken, schrijven, dichten. Ik wil alles leren! Het is zo veel. Zoveel geld heb ik niet. Dat is het plan. Van alles leren. Of beter leren in ieder geval. Mensen volgen altijd cursusjes als ze iets willen leren. Dus waarom ik niet.

♥ Reizen

Nou ga ik van de zomer -is het plan- twee keer een week naar Berlijn. Berlijn is een Fantastische stad. Prachtig. Ook zou ik zo graag naar Barcelona willen gaan. Ze zeggen dat het een hele mooie stad is en dat het toerisme nog wel meevalt. En aangezien ik en te veel mensen niet goed samen gaan vind ik dit wel een hele leuke oplossing. In jaar drie van de opleiding gaan we naar Parijs. Parijs viel mee heel erg tegen de vorige keer dat ik daar was. Dat had ik uit mezelf niet besloten om nog een keer te doen. Berlijn en Barcelona, veel is het niet. Maar meer dan anders en zeker mooie plekken. India en Afrika komen een andere keer wel.

barcelona

♥ Mezelluf

Last but not least! Ik moet werken aan mezelf. Ik gooi mijn eigen mening er vaak zonder nadenken uit. Ik denk vrij weinig om anderen. Alle problemen ga ik flierefluitend in, terwijl dat meestal niet zo handig is. Mensen die nu mijn vrienden zijn waren een paar jaar terug bang voor mij. En ik ben nog steeds bezig met een lievere versie van mezelf worden. Dat vind ik zelf ook fijner.

Nu kan ik natuurlijk lekker pretentieus gaan doen en vragen; wat zijn jouw goede voornemens? en welke heb je al het raam uit gegooid? Maar dat doe ik niet. Want de hoeveelheid mensen die mijn blog lezen is misschien twee.

eindplaatje

Dit bericht werd geplaatst in 10, Geen categorie, persoonlijk en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op 10: Goede voornemens

  1. Louise Tol zegt:

    Ik heb het gelezen! En ik vind het echt cool dat je wat meer wil gaan bloggen. Ik heb al heeeel lang het idee om ooit eens te gaan beginnen, maar het komt er nooit van. Dus jij bent al een stuk verder dan ik 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: 10: wat is er nou terecht gekomen van mijn goede voornemens |

Geef een reactie

